YesNoOk
avatar

Deidara (Read 11632 times)

Started by Anjel, September 17, 2007, 11:21:25 am
Share this topic:
Deidara
#1  September 17, 2007, 11:21:25 am
  • *****
  • Horrible
    • Sweden
    • http://network.mugenguild.com/anjel/
Finaly, the sprites got relesed, so i am gonna code it, with the "facing System".








Hes a pain in the ass to code, need to changeanim useing facing, in every state.

Shuld i use the effekts from the game? Or from other games (snd5 effekts sucks :()
My shitty mugen stuff:
Last Edit: September 17, 2007, 11:24:30 am by Anjel
Re: Deidara
#2  September 17, 2007, 11:31:32 am
  • ******
  • Limited time to use Infinite power !
    • France
    • network.mugenguild.com/cybaster/
Stupid question : what is this facing system ?

Anyway, what moves do you plan for him ? Every move he has in the manga (cf battle VS Sasuke) or not ?
Will you have to sprite his bird or not ?

As for the effects, I'd say "just go for consistency". CVS scaled effects may be nice, but if you don't use only CVS effects (and Melty Blood, which match well enough), might as well not use any.
Re: Deidara
#3  September 17, 2007, 11:36:40 am
  • *****
  • Horrible
    • Sweden
    • http://network.mugenguild.com/anjel/
i see, If you look at the sprites, you see that he have diffrent anims on diffrent  "facing" when he is facing Left (-1), his hair is towords the screen, and when hes facing right (1) his face is towards thes screen.

I cud use CvS, i just dont know where to get them (exept from others chars, do you know some char that has open source stuffs?).
My shitty mugen stuff:
Re: Deidara
#4  September 17, 2007, 11:40:50 am
  • ******
  • Limited time to use Infinite power !
    • France
    • network.mugenguild.com/cybaster/
Okay, I get the facing thing. :) Nice.

Concerning CVS FX, you can go on mugen archive, the dreamslayer has ripped them.
POTS has ripped Melty Blood effects. May be on his site, dunno.
Re: Deidara
#5  September 17, 2007, 11:42:05 am
  • *****
  • Horrible
    • Sweden
    • http://network.mugenguild.com/anjel/
Okay, I get the facing thing. :) Nice.

Concerning CVS FX, you can go on mugen archive, the dreamslayer has ripped them.
POTS has ripped Melty Blood effects. May be on his site, dunno.

Are they Pcx'ed?

I hate doing that >__<
And i dont know what the stuffs are, cos most of the time is just say: "sprite1.png" sprite2.png" and so on.
My shitty mugen stuff:
Re: Deidara
#6  September 17, 2007, 11:45:46 am
  • ******
  • Limited time to use Infinite power !
    • France
    • network.mugenguild.com/cybaster/
I can't remember at all, but I think they're BMP or PNG, with correct axes.
Anyway, a simple batch process in photoshop, and they're all converted in 5 minutes. :P

POTS' chars has CVS effects too, and his chars are open-source, though I think these effects come from Warusaki's characters, and may not be used as easily. You may want to ask POTS about this.

Also :
Anyway, what moves do you plan for him ? Every move he has in the manga (cf battle VS Sasuke) or not ?
Will you have to sprite his bird or not ?
Re: Deidara
#7  September 17, 2007, 11:54:31 am
  • **
  • Spriter/Editer/Coder
    • Sweden
use them but change the colour to more claylike colour, thats what im gonna do for my deidara anjel.
Re: Deidara
#8  September 17, 2007, 03:42:12 pm
  • *****
  • Horrible
    • Sweden
    • http://network.mugenguild.com/anjel/
Umm, SvC is 6 Buttons, thats gonna be a problem.
I will have the attacks that the sprites allow (Z offently give me custom stuffs (got facing left walk by him).

Kari:
I think they are "Claylike" colors, maybe ill make a diffrent pallete with Diffrent clay colors.
My shitty mugen stuff:
Re: Deidara
#9  September 17, 2007, 04:45:12 pm
  • ******
  • what a shame
    • Iran
SvC has a 4 button system.

CvS has a 6 button system.
Re: Deidara
#10  September 18, 2007, 10:59:27 am
  • *****
  • Horrible
    • Sweden
    • http://network.mugenguild.com/anjel/
My shitty mugen stuff:
Re: Deidara
#11  September 18, 2007, 11:04:26 am
  • ******
  • Limited time to use Infinite power !
    • France
    • network.mugenguild.com/cybaster/
Scale them in photoshop ? :thinking:

Or you can try to make custom hitsparks yourself with particle illusion. Then you'd have hitsparks you could use for all your chibi chars.
Re: Deidara
#12  September 18, 2007, 11:06:11 am
  • *****
  • Horrible
    • Sweden
    • http://network.mugenguild.com/anjel/
Scale them in photoshop ? :thinking:

Or you can try to make custom hitsparks yourself with particle illusion. Then you'd have hitsparks you could use for all your chibi chars.

Shit, i suck with Photoshop :P
You got any tuturial?

I know there is some somewhere, i just cant seem to remember where >__<

Btw wherent you a mod before?
My shitty mugen stuff:
Re: Deidara
#13  September 18, 2007, 11:11:54 am
  • ******
  • Limited time to use Infinite power !
    • France
    • network.mugenguild.com/cybaster/
Quote
Shit, i suck with Photoshop
Scaling an image is really not hard. Open your image, Edit->image size.
Make sure your image keeps the same palette.

To make the process faster, you can create batch processes to work on all the images at once. Just google "photoshop script" to understand what i mean.

Or you could scale them directly in Mugen by assigning them as explods, but that's a bit more complicated code-wise.

Quote
Btw wherent you a mod before?
Yes, but I was dismissed when the guild changed their rules. I wasn't part of their conspiracy. :P
Re: Deidara
#14  September 18, 2007, 11:16:48 am
  • *****
  • Horrible
    • Sweden
    • http://network.mugenguild.com/anjel/
i know how to resize, thats easy, how else wud i be able to make sigs ;P
i just dont know how to use particle illusion.
My shitty mugen stuff:
Re: Deidara
#15  September 18, 2007, 11:20:41 am
  • ******
  • Limited time to use Infinite power !
    • France
    • network.mugenguild.com/cybaster/
So why did you say you sucked with photoshop if you wanted tutos for particle illusion ? ;P
And ... well ... I've never used Particle Illusion either. :P
Re: Deidara
#16  September 18, 2007, 11:22:04 am
  • *****
  • Horrible
    • Sweden
    • http://network.mugenguild.com/anjel/
My shitty mugen stuff:
Re: Deidara
#17  September 18, 2007, 11:24:08 am
  • ******
  • what a shame
    • Iran
Re: Deidara
#18  September 18, 2007, 11:34:26 am
  • *****
  • Horrible
    • Sweden
    • http://network.mugenguild.com/anjel/
My shitty mugen stuff:
Re: Deidara
#19  September 20, 2007, 09:10:53 pm
  • *****
  • Horrible
    • Sweden
    • http://network.mugenguild.com/anjel/
My shitty mugen stuff:
Last Edit: September 21, 2007, 10:17:25 am by Anjel
Re: Deidara
#20  September 20, 2007, 11:27:56 pm
  • avatar
  • **
If its moves he should definitely have bug and bird but they should cost chakra coz he is only like a range fighter lol hes a projectile whore. For his special he can actually summon many bugs and smack you or u can make him make a giant copy of himself that detonates lol. But as i said Anjel just some ideas for his moves.
Re: Deidara
#21  September 21, 2007, 10:09:29 pm
  • avatar
  • **
Re: Deidara
#22  September 24, 2007, 08:22:03 pm
  • *****
  • Horrible
    • Sweden
    • http://network.mugenguild.com/anjel/
Bump of DOOM!

Big Update.

New Intro:


Bird Throw:


The Bird is Homing (kinda :P):


Random Attack:


Spider Throw:


Spider Explode (it explodes automaticly after a while, it is 2 Sorts of spiders, the fast one, and the slow one, Max spiders is 2 (one of each))


I have more stuffs, i am just to lazy to post em.
My shitty mugen stuff:
Re: Deidara
#23  September 25, 2007, 04:24:25 am
  • avatar
  • **
nice but his small bird shouldnt be homing. I barely see him summoning birds except if its for transportation
Re: Deidara
#24  September 25, 2007, 02:28:36 pm
  • *****
  • Horrible
    • Sweden
    • http://network.mugenguild.com/anjel/
Do anyone know where to get a really big Explotion effekt?
My shitty mugen stuff:
Re: Deidara
#25  September 25, 2007, 10:33:33 pm
  • avatar
yeah, check dragon claw
Re: Deidara
#26  September 26, 2007, 09:24:47 am
  • ******
  • Limited time to use Infinite power !
    • France
    • network.mugenguild.com/cybaster/
Dragon Claw is not open source, though Anjel could always ask Reu.

POTS' Lei-Lei has some very big explosions IIRC, you can ask him after checking if you like them.
Re: Deidara
#27  September 27, 2007, 05:57:18 pm
  • *****
  • Horrible
    • Sweden
    • http://network.mugenguild.com/anjel/
Thanks Cybaster.


Anyways, added a weaopn system (so you cant spam with weapons to), but you ony have 4 weapons, i thinking of adding so they popup, and you can take em again, anyways, its like Cyanides Scroll system, and like CC's weapon system, you got 4 weapons, 1 Kunai, 1 Shiruken, 1 Windmill shiruken, 1 Kunai with explosive tag.

Altso Introducting some new palletes, including my complete original Black pallete =D
My shitty mugen stuff:
Re: Deidara
#28  September 27, 2007, 06:06:57 pm
  • ****
yay, i liked that system, and if the opponent gets it will it disappear too?

its better if it doesnt

No Borders, No Nations
Re: Deidara
#29  September 27, 2007, 06:15:56 pm
  • *****
  • Horrible
    • Sweden
    • http://network.mugenguild.com/anjel/
err, the weapons will not pop up, he start with four of them, then i was thinking, the droped from the sky, and land on ground.

and ill probablt make potions to XD

The weapons on the screens is throwed weapons. (exept the menu :P)
My shitty mugen stuff:
Re: Deidara
#30  September 27, 2007, 06:56:36 pm
  • ****
Oh, I get it now, are you gonna make some command switch between the weapons you wanna throw or is it just gonna go in order?

No Borders, No Nations
Re: Deidara
#31  September 27, 2007, 07:40:47 pm
  • *****
  • Horrible
    • Sweden
    • http://network.mugenguild.com/anjel/
With Start you change Your weapon.
My shitty mugen stuff:
Re: Deidara
#32  September 27, 2007, 07:50:54 pm
  • *****
  • You know it!
    • viewtiful9.blog124.fc2.com/
Suggestion: You must push a+b+c or x+y+z to see/turn off the weapon menu, or any other simple command..
I have not read this thread fully so i don't know if you have already done this.
WOO! WOO! WOO!
PSN / XBLA - ViewtifulSuxx
Re: Deidara
#33  September 28, 2007, 06:58:19 pm
  • *****
  • Horrible
    • Sweden
    • http://network.mugenguild.com/anjel/
It will probably always be there, after the weapon is out, you cant use it anymore.


Another Update!

New Intro! Update on weapon System, now they randomly fall down after a while. First special coded, 3 birds in a row!
My shitty mugen stuff:
Re: Deidara
#34  September 28, 2007, 08:10:11 pm
  • avatar
  • ***
Great character idea^^ The facing system would be helpfull for characters like Samus Aran btw. Keep it up^^
Re: Deidara
#35  September 29, 2007, 11:09:59 am
  • ****
Those Fire effects are awesome, where are they from?

and is Sasori part of the intro?

and, if so or not, he doesnt have a reflection/shadow

No Borders, No Nations
Re: Deidara
#36  September 29, 2007, 11:50:27 am
  • *****
  • Horrible
    • Sweden
    • http://network.mugenguild.com/anjel/
Yeah CC said already told be about the shadow, its fixed now.

Those Fire effekts is from KoF (from Kyo) i just blured them.
My shitty mugen stuff: