YesNoOk
avatar

All Chars Update(2018-19) The Finish Line! (Read 109593 times)

Started by DW, May 31, 2018, 06:25:07 pm
Share this topic:

DW

Re: All Chars Update(2018-19): Tia
#181  January 16, 2019, 06:23:45 pm
  • *****
    • USA
    • www.trinitymugen.net
Tia has been updated. Yuka is the final one and up next. I've actually already updated Hiryu a long time ago, but, that damn CS man... Not gonna lie, haven't even attempted to fix it, cuz I really don't want to. I may have to outsource that fix. We'll see once I finish Yuka. Which won't take long at all.
Re: All Chars Update(2018-19): Tia
#182  January 18, 2019, 06:46:11 am
  • **
  • Fan of the engine since 2011
    • USA
Well, only two (or one?) more updates before the secret all-new character release.

If you want my advice, I'd recommend releasing the Strider update as-is for now and waiting to do the CS later. It sounds like it would take forever, and it would be annoying if one of the characters was never updated, IMO.
Re: All Chars Update(2018-19): Tia
#183  January 18, 2019, 03:02:08 pm
  • avatar
  • **
Tia has been updated. Yuka is the final one and up next. I've actually already updated Hiryu a long time ago, but, that damn CS man... Not gonna lie, haven't even attempted to fix it, cuz I really don't want to. I may have to outsource that fix. We'll see once I finish Yuka. Which won't take long at all.
Where is download?
Re: All Chars Update(2018-19): Tia
#184  January 18, 2019, 06:38:13 pm
  • *****
  • The story begins with who's gonna win
    • USA
The same place it's always been

Check the first post
Good day from the house of the haunted
Get a job, get a house, get a coffin
Don't stray from the path, remain where you at
That maximizes our profit
Is that blunt? Oh well, hell, so's this boot
We live to hear you say "please don't shoot"
A pure delight, c'mon, make my night
When I file reports what's right's what I write
Re: All Chars Update(2018-19): Tia
#185  January 18, 2019, 08:31:02 pm
  • avatar
  • **
Ah, now i get, not same nick there and here ... just...
Well... whose order use that that like?

DW

Re: All Chars Update(2018-19): Waitress of Doom
#186  February 14, 2019, 01:51:00 am
  • *****
    • USA
    • www.trinitymugen.net
If you want my advice, I'd recommend releasing the Strider update as-is for now and waiting to do the CS later. It sounds like it would take forever, and it would be annoying if one of the characters was never updated, IMO.

It wouldn't take a long time really. Just extra work I don't want to do. Though I may be able to salvage it, since I still have his old SFF.



At any rate, Yuka has been updated. All that's left is Hiryu. Which hopefully, I should be able to get done...relatively soon?

DW

Re: All Chars Update(2018-19)
#187  May 02, 2019, 04:44:10 pm
  • *****
    • USA
    • www.trinitymugen.net
Did a quick update for Morrigan:

-Fixed some colors sharing wrong with her wings
-Updated TvC sound with missing system SFX
-Added new pose to changing outfits winpose(thanks bis1994)
Spoiler, click to toggle visibilty

**Note: Most may know this, but I just want to make it clear. The above winpose is random of 4, and the outfits themselves are random of 12. Making the likelihood of seeing this specific outfit unlikely, but it is there. :P 
Re: All Chars Update(2018-19)
#188  May 02, 2019, 08:16:51 pm
  • ****
Cool sprites, damn.

DW

Re: All Chars Update(2018-19) The Finish Line!
#189  May 04, 2019, 05:25:41 am
  • *****
    • USA
    • www.trinitymugen.net
And with this, I am now free... Hiryu has been updated. You can check the OP/his Readme if you want specifics. TBH, I don't remember everything I did, though it's fine. Well... It took awhile, but freedom at last! I'll probably do some stuff like extend Sagat's CS. Along with CSing KFG. Though that's pretty much it. Don't expect either one of those anytime soon. Time for me to move on.
Re: All Chars Update(2018-19) The Finish Line!
#190  May 04, 2019, 12:41:34 pm
  • ***
    • USA
    • YouTube.com/MugenX000
Man, I'm loving how Hiryu feels with one exception: His moves seem to have weird execution times. Super-canceling feels like there's a tighter window of execution than there was before, whereas sometimes I get one of the Grams instead of Formation A or Ame no Murakumo because I pressed forward a full second before I did the command.

Other than that, everything else is great on my end, at least. Didn't find anything else to report. Great job, DW.

DW

Re: All Chars Update(2018-19) The Finish Line!
#191  May 04, 2019, 06:34:37 pm
  • *****
    • USA
    • www.trinitymugen.net
I tightened up his cancels a bit, so the execution will be a bit more precise. As for the Gram thing, I just tweaked it a bit for it's placement and timing. Made it have the same timing as QCF/B, so it should feel better. It's a lot like how I told you before though; You have to let go of buttons/directions with the buffering system. A full second is a bit of an exaggeration. Several ticks at best. A second isn't at fast as you think it is, especially when you deal with stuff like this.
Re: All Chars Update(2018-19) The Finish Line!
#192  May 04, 2019, 06:49:00 pm
  • ***
    • USA
    • YouTube.com/MugenX000
I was letting go of the buttons before I did it though. But there is a very noticeable difference now, and it feels much better. Thanks again.

DW

Re: All Chars Update(2018-19) The Finish Line!
#193  May 04, 2019, 06:51:41 pm
  • *****
    • USA
    • www.trinitymugen.net
No problem. It's honestly a case by case basis. What works for one char, can't always be used for another. It's something I gotta pay attention to.



A quick update for Jill. The thing that you wanted and didn't even know it:

Spoiler, click to toggle visibilty

Yeah, it's real.
Last Edit: May 05, 2019, 04:41:04 am by DW
Re: All Chars Update(2018-19) The Finish Line!
#194  May 05, 2019, 06:31:11 pm
  • *****
  • You came to defeat me!? Hmph. In your dreams, bud!
  • RoK Member & MUGEN Lover & Editor
    • Brazil
    • guiaugusto20@hotmail.com
    • Skype - guiaugusto20
Ah, the glorious RE1 voice acting. XD
Re: All Chars Update(2018-19) The Finish Line!
#195  May 05, 2019, 08:45:38 pm
  • **
  • Fan of the engine since 2011
    • USA
Jill Sandwich. Freakin' byoutiful.

Only one question remains now that the finish line has been crossed: Who is this new character release that this was all leading up to?
Re: All Chars Update(2018-19) The Finish Line!
#196  May 05, 2019, 11:11:58 pm
  • ****
  • Romantic Karate
    • Germany
Re: All Chars Update(2018-19) The Finish Line!
#197  May 05, 2019, 11:28:42 pm
  • ***
    • Brazil
Aww yeah, updated Hiryu feels great. :pleased:

Thx for the release, and congratz on finishing all the planned remakes, bro!
I very much appreciate the new buffering system - and dat Jill Sandwich as well, of course ;D

DW

Re: All Chars Update(2018-19) The Finish Line!
#198  May 06, 2019, 12:14:06 am
  • *****
    • USA
    • www.trinitymugen.net
Ah, the glorious RE1 voice acting. XD

Indeed. A true masterpiece. :)

Jill Sandwich. Freakin' byoutiful.

Only one question remains now that the finish line has been crossed: Who is this new character release that this was all leading up to?

...

I suppose I may have a thing or two in the oven... Keep an eye on my WIP thread.

This is great! Nice.  :)

Aww yeah, updated Hiryu feels great. :pleased:

Thx for the release, and congratz on finishing all the planned remakes, bro!
I very much appreciate the new buffering system - and dat Jill Sandwich as well, of course ;D

Thank you for the support. I appreciate it.
Re: All Chars Update(2018-19) The Finish Line!
#199  May 06, 2019, 09:18:42 pm
  • ******
  • Another ClayFighter turned MUGEN Creator
  • Call me daddy!!
    • Chile
    • network.mugenguild.com/basara/
Cool, so now you can start with Satomi Yajima, right?? :D

Hahaha, j/k. Good to know all your pendant projects are done now, I hope to see a new character of yours soon ;)
PS: I'm going to start my False Yuka, so I hope you don't mind if I use your Yuka's SFF =P

DW

Re: All Chars Update(2018-19) The Finish Line!
#200  May 06, 2019, 09:56:20 pm
  • *****
    • USA
    • www.trinitymugen.net
I was going to extend Yuka's CS to include her legs and open parts of her feet. Unfortunately, I won't be doing that anytime soon... :( That aside though, of course! Feel free to use w/e you need man. :)
Last Edit: May 06, 2019, 10:07:46 pm by DW