YesNoOk
avatar

Fate/Grand Order (Read 1001167 times)

Started by c001357, August 10, 2015, 05:42:19 pm
Share this topic:
Re: Fate/Grand Order
#3821  September 20, 2019, 01:34:27 pm
  • ****
  • Mikon~❤
    • kohaku.trinitymugen.net
Last Edit: September 20, 2019, 04:02:56 pm by Magical Amber
Re: Fate/Grand Order
#3822  September 21, 2019, 12:08:39 pm
  • ****
  • I am become Death, Destroyer of Tiers
    • UK
Is it worth rerolling for Merlin?

Im only at the 3rd proper area but i have Saber Alter and Hercules so i dunno.
Re: Fate/Grand Order
#3823  September 21, 2019, 01:39:37 pm
  • avatar
  • ******
keep that account's number then try to reroll after getting merlin you decide.

but yeah merlin is indeed worth the rerolls. funny enough i didn't reroll when i was first starting this game. i had crappy servants too i just went with it and play.
Re: Fate/Grand Order
#3824  September 23, 2019, 04:50:35 am
  • ****
  • The Goddess Returns
You're SOL


I'm going to use the apologems and throw a roll at the halloween banner to try and get one of the event CEs. Maybe if I'm still lucky I'll pull Lancer Vlad

Spoiler: Skewed Luck: IT'S NOT SPOOKY MONTH YET, BUT HERE'S A SPOOK ANYWAY (click to see content)

Hey atleast Nightingale gets a buff to her NP soon that makes her actually allow your party to tank NPs pretty easily...

In accordance to who I got from the ticket, I used it on Penth because even with her rateup on Halloween 3, I don't want to go too heavy on that banner since I'm saving for Abigail and even now I'm thinking of if I should even go for the Parvarti rateup and see which of the Shimosa banners I plan to not go as good in.
http://www.youtube.com/user/busterbladex?feature=mhum

Finally got some vids on here.
Subscribe to me please and who knows, maybe my video walkthroughs will help you one day.......
Re: Fate/Grand Order
#3825  September 23, 2019, 07:55:28 pm
  • avatar
  • ******
quest is bug in the forest section can't do any challenge quest there. are they gonna fix this? or they just gonna leave it like it is like they did to old man hassan cq?

don't remember this bug existing last year either.
Re: Fate/Grand Order
#3826  September 24, 2019, 11:49:03 am
  • ****
  • Mikon~❤
    • kohaku.trinitymugen.net
Quest has been fixed with 2 golden apples as compensation.
Re: Fate/Grand Order
#3827  September 25, 2019, 10:24:25 am
  • ****
  • I am become Death, Destroyer of Tiers
    • UK
Rate up is a goddamn lie.

At least i got Lancer Alter though but...damn.

Anyone know what the next best card i should be saving for is?
Re: Fate/Grand Order
#3828  September 25, 2019, 03:20:47 pm
  • avatar
  • ******
in terms of use 
musashi coming up good buster saber and skills are top notch.
hokusai will be available in january 1st , she's a better foreigner than abigail who will debut this december.
there will be 3 assassins coming this october and november idk how good they are but danzo and osakabehime are fan favourites.

forgot to mention ereshkigal. one of the top tier servants in the game.
Last Edit: September 25, 2019, 03:26:06 pm by 地獄の花
Re: Fate/Grand Order
#3829  September 26, 2019, 04:47:40 pm
  • ****
  • Semi-Retired
  • Nu-Metal is a good genre
    • New Zealand
    • Skype - king.of.ahipara
    • network.mugenguild.com/devon/

  • Online
I've done about as much as I can be bothered to do in the event and i'm back farming QP. I don't think it's worth getting the gold/silver shop items when my bonuses are so low.

Also just out of curiosity how many SR tickets have JP got so far?
Screenpacks | Lifebars | Stages | Logos | Pallettes
Re: Fate/Grand Order
#3830  September 26, 2019, 05:16:51 pm
  • ****
  • 賭博のアマルガム
    • Mexico
    • Skype - alchemistofatlas
PotS said:
That they don't just restrict themselves to my style.

Fact.
Re: Fate/Grand Order
#3831  September 26, 2019, 08:53:32 pm
  • avatar
  • ******
probably more than that since NA already got 2.

anyway who is the better assassin chiyome or danzo? i like danzo's final ascension but chiyome's 1st is kinda cool too bad her np animation sucks.
Re: Fate/Grand Order
#3832  September 27, 2019, 01:40:18 am
  • ****
  • Mikon~❤
    • kohaku.trinitymugen.net
You can't really compare them since they both offer different roles. Chiyome is an ST Arts Assassin similar to Ryougi who trades in the instant death effect for more practical debuffs, while Danzou is an AoE Buster Assassin who focuses more on team support. However they both hit like wet noodles because of their really low base ATK which is lowered even further because of class mods.

If you have Ryougi or Summer Scathach then you don't need either of them, but if I had to choose I would pick Danzou due to being AoE which is scarce among the Assassin class and that having 2 forms of hard survival that is targetable is never a bad thing.

Re: Fate/Grand Order
#3833  September 27, 2019, 03:30:38 pm
  • avatar
  • ******
i'm gonna skip them both then.
Re: Fate/Grand Order
#3834  September 30, 2019, 06:19:57 am
  • ****
  • Mikon~❤
    • kohaku.trinitymugen.net
Heaven’s Feel campaign on October 1st with Parvati (along with her Homurahara Academy costume) and Vanilla Altria banner. Cursed Arm Hassan also getting his animation update.

Interlewds for Nightingale, Bediviere, Rama, Saberlot, Tristan, Gawain, Vlad Extra, and Hundred Personas being released as well.
Re: Fate/Grand Order
#3835  September 30, 2019, 01:35:07 pm
  • avatar
  • ******
oh yeah this'll be when they update some of the og servants. kojiroh will be next right?
Re: Fate/Grand Order
#3836  September 30, 2019, 04:13:23 pm
  • ****
  • Mikon~❤
    • kohaku.trinitymugen.net
His animation update should be released along with Shimosa sometime in October.

I want to pull on this banner for OG Saber because she's literally the only Altria I don't have, but Too-Moe Gozen and Sitting EX are right around the corner...
Re: Fate/Grand Order
#3837  September 30, 2019, 05:30:53 pm
  • ****
  • I am become Death, Destroyer of Tiers
    • UK
>new banner

Damn. i have no SQ and playing story to get them is long.

Is it worth trying for Parvati and the others or nah? and what are the chances of some free SQs being given to us
Re: Fate/Grand Order
#3838  September 30, 2019, 07:16:17 pm
  • avatar
  • ******
no, parvati ain't that good , she's a tank that can't tank.

better save your sq for musashi or the old man jubie
Re: Fate/Grand Order
#3839  September 30, 2019, 10:46:54 pm
  • ****
  • 賭博のアマルガム
    • Mexico
    • Skype - alchemistofatlas
>new banner

Damn. i have no SQ and playing story to get them is long.

Is it worth trying for Parvati and the others or nah? and what are the chances of some free SQs being given to us

Parvati is a permanent summonable servant, so I wouldn't have any hurry on trying that banner she will come to you eventually.

no, parvati ain't that good , she's a tank that can't tank.

better save your sq for musashi or the old man jubie

Wait for Skadi to unleash its potential on farming.
PotS said:
That they don't just restrict themselves to my style.

Fact.
Re: Fate/Grand Order
#3840  October 01, 2019, 09:35:51 am
  • ****
  • Mikon~❤
    • kohaku.trinitymugen.net
no, parvati ain't that good , she's a tank that can't tank.

better save your sq for musashi or the old man jubie

What? Parvati was never a tank nor designed to be one, she's an offensive AoE nuker with off support capabilities. She was always a really solid Lancer even before the advent of Skadi.