That this code will ¿? If you remember some time ago discovered the undocumented Websta user Sctrl Mugen 1.1, which is Zoom, all I've done is this control. Why? Some experts tested the code and realized that at the time of a solid blow, the zoom effect did not occur, which is why this deal by achieving manterlo code.
Use of this code is more for beginners as for experts, because experts could have a better version control, even this control through variable has some bugs, for example, the zoom combo is not fluid. Please, just copy and pege I think not much to explain.
The next code in the statedef -2
;Zoom
[State -2, Zoom]
type = Zoom
trigger1 = fvar(3)
pos = Pos X + CameraPos X, Pos Y
scale = fvar(3)
lag = 0
;Restablece Zoom
[State -2, Zoom Sin Hit]
type = varset
trigger1 = !movehit
fvar(3) = 1
And finally, this var stick only in states where the zoom to take effect. remember that the value of FVAR (3) must be> 1
[State 0, Zoom Aplicado]
type = varset
trigger1 = movehit
fvar(3) = 1.5
Use of this code is at your own risk, I am not responsible for any misuse of this, remember that this is illegal and can cause errors Sctrl your char.De que va este código ¿? Si recuerdan algunos, hace tiempo el usuario Websta descubrio el Sctrl indocumentado de Mugen 1.1, el cual es Zoom, lo único que he realizado es un control de este. ¿Porque? Algunos expertos probaron el código y se dieron cuenta que en el momento de un golpe solido, el efecto de zoom no se daba, por esa razón mediante este código trato de lograr manterlo.
El uso de este código es más para novatos que para expertos, ya que los expertos podrían tener una mejor versión de control, aun este control mediante variables posee algunos bugs, por ejemplo, el zoom en combo no es fluido. Por favor, solo copie y pege ya que no pienso Explicar mucho.
El siguiente código se coloca en el Statedef -2
;Zoom
[State -2,Zoom]
type = Zoom
trigger1 = fvar(3)
pos = Pos X + CameraPos X, Pos Y
scale = fvar(3)
lag = 0
;Restablece Zoom
[State -2, Zoom Sin Hit]
type = varset
trigger1 = !movehit
fvar(3) = 1
Y por último, esta var solo se pegara en los Estados donde el zoom debe hacer efecto. recuerden que el valor de fvar(3) debe ser > 1
[State 0, Zoom Aplicado]
type = varset
trigger1 = movehit
fvar(3) = 1.5
El uso de este Código es bajo su propio riesgo, yo no me hago responsable del mal uso de esto, recuerde que es indocumentado este Sctrl y puede ocasionar errores a su char.