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Messages by MangeX

    

RyouWin 2002's early Cable & Jill (pre emulation)

 December 02, 2019, 04:56:19 am View in topic context
 Posted by MangeX  in RyouWin 2002's early Cable & Jill (pre emulation) (Started by MangeX December 02, 2019, 04:56:19 am
 Board: Found Releases

I found these characters on an old backup disc dated from 2005.
are the early made characters using cuts from scans and videos from the time when dreamcast emulators doesn't exist yet.

For me at least the characters are still funny to watch and have some charm attached to them..... i always wanted that ryouwin could finish the 6 new characters for that game but only 2 were finished on that manner.

    

Re: [SPANISH ONLY] Español solamente V2

 November 28, 2019, 11:06:51 pm View in topic context
 Posted by MangeX  in [SPANISH ONLY] Español solamente V2 (Started by Titiln July 14, 2010, 03:57:43 am
 Board: International

¡¡DUDA!! ¿En un stage pueden haber zonas con más zoom que otras aún teniendo una imagen más pequeña? Sé que es una pregunta obvia, pero ví que en el Energy Room de SvC, el núcleo que gira(el fondo, vaya) es relativamente más pequeño que la base del stage(donde estan nuestros monos dándose de ostias), y sin embargo a la hora de jugar es más grande. He estado trasteando con el stage, con el código pero no encuentro ninguna pista... :(.

¿Alguien interesado en colaborar con stages? Yo me encargaría de la parte gráfica.

Gracias!!

PD:



Spoiler, click to toggle visibilty

Hola, si se puede, solo hay que jugar con el zoom in y el zoom out en las distintas capas componen el escenario.
Yo hice algo como lo que comentas con el escenario arcade de eyedol ese del killer instinct de 1994 para que la imagen del fondo apenas tuviera un ligero zoom mientras que la cámara se alejaba dando la impresión de que el puente estaba encima de la lava o algo así, pero puedes fijarte en el código que ya no lo recuerdo para que te des una idea, puede que sirva para lo que quieres.
    

Re: [SPANISH ONLY] Español solamente V2

 November 18, 2019, 05:21:28 am View in topic context
 Posted by MangeX  in [SPANISH ONLY] Español solamente V2 (Started by Titiln July 14, 2010, 03:57:43 am
 Board: International

Dudo que se quisieran gastar millones en licenciar juguetes,productos,  accesorios con el diseño original para después tirarlo todo a la basura como una forma de marketing viral.

Más bien se les salió de control viendo el descontento que generó y Sega les ha de haber puesto un ultimátum....o copelan bien o cuello, estas no son las toltugas ninja o sus tlansfolmels que explotan.

Hasta hicieron regrabaciones y Jim Carrey les volvió a cobrar su trabajo, fíjate bien en los trailers y las secuencias son re hechas.

Cuando vayas al cine disfrútala pensando que tú descontento te dió esa nueva película....a menos que seas de Latinoamérica y te tengas que aguantar con el doblaje del youtuber cagado ese de Luisito estopas.
    

Re: Why isn't there a "Forum Games" board?

 November 13, 2019, 03:41:01 am View in topic context
 Posted by MangeX  in Why isn't there a "Forum Games" board? (Started by GeorgeMP November 12, 2019, 07:37:08 pm
 Board: Feedback

Seriously a Mod or an Administrator just should merge all your questions topics in a Big thread on the all that's left part of the MFG named:

Georgie's want answers

    

Re: How can I get a job at Elecbyte?

 November 12, 2019, 06:09:20 am View in topic context
 Posted by MangeX  in How can I get a job at Elecbyte? (Started by GeorgeMP November 11, 2019, 08:43:49 pm
 Board: M.U.G.E.N Discussion

Is anyone even going to bother to give me an actual answer?

Any actual answers?

Elecbyte#pleasehireme

Send them your Curriculum Vitae via Twitter ,just as a normal modern day job you want to apply and wait the answer patiently.

I give You the most realistic answer... Hey... Even the direct link for their Twitter account.

If You want a job with them then ask them directly don't overhelm more this forum.

You need to write what activities you know can do, the position you aspire to and the knowledge you would give them. That is part of the curriculum vitae child.

https://twitter.com/elecbyte
    

Re: Ikemen GO bug reports and know bugs

 November 12, 2019, 01:05:55 am View in topic context
 Posted by MangeX  in Ikemen GO bug reports and know bugs (Started by Gacel September 09, 2019, 11:26:09 pm
 Board: IKEMEN Releases

Hello, i dont know if this is a bug or a fail but i was installing Ikemen Go on different physical machines configured with WIndows XP and Windows 7 enviroments to test how it works and these are my findings.

In the windows 7 machine i didnt had any flaws during compilation because updated goland core and all works as espected.
In the Windows Xp machine i had problems due hajimehoshi/oto code plus other lost dependencies due a deprecated goland core supporting the operative system is installed.

Aside those problems both compilations can be achieved but the windows xp machine show me these logs with problems during open gl execution and closes imediately, using the winxp and the win7 compilated exes:

using the WinXP exe
Spoiler, click to toggle visibilty

Using the Win7 exe
Spoiler, click to toggle visibilty

Can you help me to identify the possible causes or definitely XP is a lost cause within this code?
    

Re: How can I get a job at Elecbyte?

 November 12, 2019, 12:34:14 am View in topic context
 Posted by MangeX  in How can I get a job at Elecbyte? (Started by GeorgeMP November 11, 2019, 08:43:49 pm
 Board: M.U.G.E.N Discussion

    

Re: [SPANISH ONLY] Español solamente V2

 November 09, 2019, 07:23:47 pm View in topic context
 Posted by MangeX  in [SPANISH ONLY] Español solamente V2 (Started by Titiln July 14, 2010, 03:57:43 am
 Board: International

Pues yo he estado probando y aunque tiene muchas cosas buenas, esta muy verde, tiene muchos fallos de sonido, de posición relativa de las explods, problemas con transparencias y colores de 24 y 32 bits, de velset cuando se usan chars de distintas resoluciones, de input de jostick, de hecho se cierra al tratar de configurarlo, no hay opción de control de velocidad, la AI programada en el char se ejecuta muy pobre, sigue sin filtros de video, y hay que hacer mucho rollo solo para ejecutarlo.

Lo bueno, se pueden aumentar el numero de helper, explod, projectile, afterimage, y otras cosillas, también no tubo problemas con sctrls del mugen 1.1, y la jugabilidad se siente mas solida y parecida a los games arcade comerciales.

No he revisado bien hasta que punto se puede modificar el motor (ya compilado), pero a simple vista es casi lo mismo que el ikemen clásico que no iba muy lejos de mugen, el source code, tiene muchas lineas inútiles que no van a ningún lugar, me supongo que es porque a pasado por muchas manos.

Desde mi punto si se va a hacer un fullgame es mejor usar otro motor de juegos, hay muchos con licencia comercial.

Creo que sigue sin superar al mugen 1.0 o 1.1 y así seguirá un buen rato.



Creía que mucho de eso ya se había resuelto en las actualizaciones más recientes,incluso hay filtros de vídeo.
Oye creo sería muy útil tu conocimiento para ver esas líneas muertas de código que comentas, ojalá pudieras echar una mano a depurarlo.

Yo no he podido juntar el de gacel y el de kathos por lo mismo, muchísimos cambios al código fuente de suehiro el creador original.

Incluso quiero compilar más al rato una versión para Windows xp

Edit.. compilado puedes modificarlo todo gracias al lua y sus scripts.
Golang para compilar
Lua para expandir
Cns para codificar
    

Re: [SPANISH ONLY] Español solamente V2

 November 06, 2019, 06:34:06 am View in topic context
 Posted by MangeX  in [SPANISH ONLY] Español solamente V2 (Started by Titiln July 14, 2010, 03:57:43 am
 Board: International

Los archivos de audio deben ser
"pcm Wave" con frecuencias permitidas únicamente de:
11025, 22050 o 44100 khz.
Tasas de muestreo en 8 o 16 bits.
Monaurales o en Estéreo.

Siendo un sonido en 11025khz 8bit mono lo minino permitido.
Y claro un sonido en 44100khz 16bit stereo lo máximo.

La longitud de los sonidos individuales y por consiguiente del archivo que los contiene solo está limitado por la memoria ram, ya que todo el snd se aloja de golpe aún que no uses todos los audios contenidos en el.

Revisa si tus audios cumplen las condiciones recomendadas, si no habrá que reconvertirlos para que los acepte el programa sin errores.
    

Re: Why do you hate compilations?

 October 31, 2019, 03:48:43 am View in topic context
 Posted by MangeX  in Why do you hate compilations? (Started by GeorgeMP October 22, 2019, 10:02:15 pm
 Board: M.U.G.E.N Discussion

I don't hate compilations, it's an interesting way to adquire Some unknown creations at the moment and good source material untouched.

I hate when users profit with those games and i hate the most when they are unoptimized throwing all components as it, like general sparks aembeded on the motif and every character having it's own sparks included also.

Untouched material compilations vs unoptimized games as compilations.
    

Virtualboy Hyper Fighting full rom released

 October 17, 2019, 05:24:03 am View in topic context
 Posted by MangeX  in Virtualboy Hyper Fighting full rom released (Started by MangeX October 17, 2019, 05:24:03 am
 Board: Gaming

That is right, the until now undumped street fighter clone for virtualboy has been finally released by an anonymous user.

If You want a copy just go to Planet Virtual Boy and play it in your favorite emulator with some 3d glasses for the full bloody red experience.
    

Re: CPS2 Converting sprite help.

 September 28, 2019, 01:43:19 am View in topic context
 Posted by MangeX  in CPS2 Converting sprite help. (Started by MangeX September 27, 2019, 07:57:27 am
 Board: M.U.G.E.N Development Help

Thank you so much for the link, was very usefull for starters like me on that kind of art but it seems im not skilled enought for those amazing pixel art scenarios  so maybe i will drop the general idea i had in mind or just use a more simple aproaxing meanwhile i learn some pixel art but thank you for your guide.
    

CPS2 Converting sprite help.

 September 27, 2019, 07:57:27 am View in topic context
 Posted by MangeX  in CPS2 Converting sprite help. (Started by MangeX September 27, 2019, 07:57:27 am
 Board: M.U.G.E.N Development Help

Ok pals i draw this lovely clown sprite as an example but my main problem is how to make it more cps2 styled shadows,  i already tried to study the old capcom style drawing for scenarios on many games but i can not define how to make it more appealing.

Can someone be kind enought to guide me on how to master this style, or help me to identify the errors on my draw process?
    

Marvel Vs Capcom 1 Remaster Full HD

 September 10, 2019, 06:36:40 am View in topic context
 Posted by MangeX  in Marvel Vs Capcom 1 Remaster Full HD (Started by MangeX September 10, 2019, 06:36:40 am
 Board: Projects

MangeX
Presents



Marvel vs Capcom : Clash of Super Heroes EX Edition
Now in Full HD (1920x1080)

NDSilva has released his very well done HD version showed on this topic.



Comparative between Original game and Remastered port at the exact same resolution (384x224)


Spoiler, click to toggle visibilty
    

Re: [SPANISH ONLY] Español solamente V2

 August 30, 2019, 10:16:48 pm View in topic context
 Posted by MangeX  in [SPANISH ONLY] Español solamente V2 (Started by Titiln July 14, 2010, 03:57:43 am
 Board: International

Fuera de broma, he visto el triangulo negro volador ya 5 veces
(no soy fan de ciencia ficcion ni teorias reptilianas), peor me cago de miedo al ver eso sobre el pueblo volando

"la siguiente imagen es una recreación"


No se, esto me tiene ya con paranoia
umm.
Dejo la anectoda.
posdata, no es broma, ni spam, ando realmente asarado.

Te iba a tachar de conspiranoico farsante hasta que vi tu espectacular y bien definida recreación de los hechos; al parecer el triangulo se mueve de forma tri angulantemente triangulante.
Fijo que deberias dibujar un cuadrado o unos circulos grandes en algun terreno baldío cercano y mirar si se hace el encuentro cercano del tipo fiesta con el tercer tipo.



No ya, en serio, mejor mandalo a esos canales españoles del youtube que se dedican a ver este tipo de temas o a los alienigenas ancestrales del History Channel.
    

Re: Project: DecompUGEN: An ambitious project to decompile MUGEN

 August 29, 2019, 10:19:25 pm View in topic context
 Posted by MangeX  in Project: DecompUGEN: An ambitious project to decompile MUGEN (Started by GeorgeMP August 29, 2019, 09:54:46 pm
 Board: Idea Engineering

Its like a great ambitious dream with no intention to wake up soon or more like "hey everyone acomplish my foolish project".
Get into ikemen or some already mugen available clone and use it as a starting point.
    

Re: Random Topic V10

 August 27, 2019, 04:58:38 am View in topic context
 Posted by MangeX  in Random Topic V10 (Started by Orochi Gill July 09, 2016, 05:00:44 am
 Board: All That's Left

Indeed.
    

Re: [SPANISH ONLY] Español solamente V2

 August 26, 2019, 08:11:04 pm View in topic context
 Posted by MangeX  in [SPANISH ONLY] Español solamente V2 (Started by Titiln July 14, 2010, 03:57:43 am
 Board: International

hola gente como están! pregunta random, verán hay una duda existencial que siempre he tenido jaja
¿existe alguna forma de matar a un personaje cheap que está eternamente en un estado NotHitBy ?

F1 y todos tus problemas serán resueltos, no hay personaje que se resista a tan poderosa tecla comando.
    

Re: Ikemen GO Plus

 July 29, 2019, 07:30:05 am View in topic context
 Posted by MangeX  in Ikemen GO Plus (Started by K4thos May 26, 2018, 03:04:27 am
 Board: IKEMEN Releases


You have my curiosity apart from "4 tag vs 3 simul characters separated lifebars" and the "Here comes a new challenger" what else it does have?

Also I do not consider the merge and error, if you check the commit on the merge:
https://github.com/Windblade-GR01/Ikemen_GO/commit/666325921da86a675dd7c472ddef5e15627ba4b7
You can see that the GO part of the code did not change much.
Most of the K4thos work is in the lua files (That are what provides screenpack support and the whole menu frontend)

The last public release from him is the basis from the suehiros merge and your work too....so are using an old code.
The unrelease has changes on source code and lua code to achieve more and optimized functionalities, so many changes cause that trying to fuse your current with his latest in broken compatibility, almost as two different engines.

the challenger and lifebars are only two small bits, he did a little but big change, he deprecated statedef -10 -20 -30 and added a better -1 -2 -3 compatibility.
all in page 4 and 5 of this thread.
Render changes, sound changes, camera changes, lifebar changes, controller changes, option changes.
    

Re: Ikemen GO Plus

 July 29, 2019, 03:35:48 am View in topic context
 Posted by MangeX  in Ikemen GO Plus (Started by K4thos May 26, 2018, 03:04:27 am
 Board: IKEMEN Releases


WTF!!
Demo mode uses a file called "randomtest.lua" that stuff is not used anywhere else and is completely undocumented...

Does anyone know what demo mode is supposed to do?
I think it was like Mugen demo mode were it shows AI fighting if you stay in the title screen for some time. (Yes I know it can be accessed fro the menu)
But now I'm not sure if it was what I was thinking.


Is exactly what you think, the unreleased k4thos build is a lot far more advanced than you imagine.
Suehiro merging the last build with his own code Was a huge mistake.