YesNoOk
avatar

Freeza Z2 [Project] (Read 449277 times)

Started by Balthazar, December 27, 2011, 06:59:29 PM
Share this topic:
Re: Freeza Z2
#501  February 24, 2013, 06:39:31 PM
  • ****
  • I'm a empty vessel seeking to be filled.
    • USA
What ever works for you buddy. You can always change it via updates any ways if you decide to do so. At least you'll have it completed and can move on to other things :)
Mel Masters/Rock Howard

-Original High Resolution Sprites-
-Original Special FX-
-Original Voice Overs-
-Shared Sound Effects-
Re: Freeza Z2
#502  February 24, 2013, 07:17:20 PM
  • ******
    • Netherlands
    • network.mugenguild.com/balthazar/index.html

Well, it's finished now imo. I tried doing another trail animation to change things up a bit more but that too came out ugly, so I said fuck it.
Oh yeah Iced noticed the shadow below his arms keeps moving even though the upper body doesn't move. It's fixed now (not in that anim, not gonna build that shit again).
Last Edit: February 24, 2013, 07:26:36 PM by Balthazar
Re: Freeza Z2
#503  February 24, 2013, 07:51:07 PM
  • ***
  • In-training Artist
    • Colombia
i think it looks good enough... :D
Re: Freeza Z2
#504  February 24, 2013, 08:00:11 PM
  • ****
  • I'm a empty vessel seeking to be filled.
    • USA
Looks 10x better and yeah I just saw what you mentioned on the shadow. I know how it feels to rebuild damn gifs. Its soo damn annoying lol on huge framed animation that is.
Mel Masters/Rock Howard

-Original High Resolution Sprites-
-Original Special FX-
-Original Voice Overs-
-Shared Sound Effects-
Re: Freeza Z2
#505  February 24, 2013, 10:47:52 PM
  • ******
  • Limited time to use Infinite power !
    • France
    • network.mugenguild.com/cybaster/
When you send me the sprites later on, can you send them as they are in the GIF right now, even if it consist in 30 frames to create the loop ? Because I sure don't want to have to build the loop myself with Photoshop, and having body+tail as separate parts will only cause bugs later on. ;)
Re: Freeza Z2
#506  February 25, 2013, 02:26:28 AM
  • avatar
  • ***
    • Mexico
Awwww I liked the magnificent bastard smile better.

   
[/quote]
Re: Freeza Z2
#507  February 25, 2013, 08:34:59 AM
  • ******
    • Netherlands
    • network.mugenguild.com/balthazar/index.html
Well tough luck; there were two groups building here; one that likes the smile and one who don't. I'm not gonna keep changing it.
Re: Freeza Z2
#508  February 25, 2013, 10:47:45 AM
  • ***
  • Not for sale
I say he should be sticking his tongue out!
Re: Freeza Z2
#509  February 25, 2013, 11:20:36 AM
  • ****
    • Brazil
    • www.facebook.com/ramza.neko.52
put a lolipop on his mouth

Thats a perfeccionist community, no? -_-
Re: Freeza Z2
#510  February 25, 2013, 11:23:50 AM
  • ******
  • Limited time to use Infinite power !
    • France
    • network.mugenguild.com/cybaster/
It's not about perfectionism anymore, it's about nitpicking on insignificant matters because some people have nothing better to do than being anal on certain things they shouldn't even have to comment on.
Re: Freeza Z2
#511  February 25, 2013, 11:30:59 AM
  • ****
    • Brazil
    • www.facebook.com/ramza.neko.52
It's not about perfectionism anymore, it's about nitpicking on insignificant matters because some people have nothing better to do than being anal on certain things they shouldn't even have to comment on.
"some people have nothing better to do"
Man I was really goin to post that yesterday, but I decided to not cuz I just feel I have some haters already XD
Re: Freeza Z2
#512  February 25, 2013, 11:32:46 AM
  • avatar
  • ******
  • Palette God? Champion? AntiChrist? Something.
  • I AM THE KING OF PALETTES!!
    • USA
Don't you think you're all flipping out over nothing?  It was a relatively harmless comment unless you guys are responding to something that I'm not seeing on this page.
Re: Freeza Z2
#513  February 25, 2013, 11:59:14 AM
  • *****
  • DAT SAX
If it bothers people that much, they can edit the stance themselves. It's like what, 4 pixels? lol

                  ~*The Last Quincy*~         ~Sig by [TempesT]
My MUGEN shit:
MvC2 Tron Bonne, MvC Kim Kaphwan, Barns (Destruction Desire),
and Burai Yamamoto (Arranged)
Re: Freeza Z2
#514  February 25, 2013, 12:35:46 PM
  • avatar

Well, it's finished now imo. I tried doing another trail animation to change things up a bit more but that too came out ugly, so I said fuck it.
Oh yeah Iced noticed the shadow below his arms keeps moving even though the upper body doesn't move. It's fixed now (not in that anim, not gonna build that shit again).

Impressive work. I'm not going to complain about smiling or not. But there is something that I would point out, always in a constructive way.

The shadow on its waist sems that goes up and down, it seems weird because when it hapens he doesnt move at all.
Re: Freeza Z2
#515  February 25, 2013, 01:01:45 PM
  • ******
    • Netherlands
    • network.mugenguild.com/balthazar/index.html
Re: Freeza Z2
#516  February 25, 2013, 01:15:00 PM
  • avatar
Re: Freeza Z2
#517  February 25, 2013, 01:25:30 PM
  • avatar
  • ***
    • Mexico
It's not about perfectionism anymore, it's about nitpicking on insignificant matters because some people have nothing better to do than being anal on certain things they shouldn't even have to comment on.

Ehr...I wasn't trying to be anal or to even bother you guys, Frieza still looks great and I'm still looking forward to him. I just felt like comically stating an old opinion. But I guess it didn't leave the desired effect.
Re: Freeza Z2
#518  February 25, 2013, 06:18:11 PM
  • *****
  • Bruce Leroy Bogard
    • USA
    • hiivolt-07.deviantart.com/
Torso could use inbetweens
Spriting is hard.
Re: Freeza Z2
#519  February 25, 2013, 09:05:42 PM
  • ******
    • Netherlands
    • network.mugenguild.com/balthazar/index.html
But, it's already moving by 1 pixel between the frames, how can I put inbetweens? I guess just with some more subtle color placement, or what did you mean exactly, Diepod my man?
Re: Freeza Z2
#520  February 26, 2013, 02:45:30 AM
  • *****
  • Bruce Leroy Bogard
    • USA
    • hiivolt-07.deviantart.com/
Yamazaki
Spriting is hard.