Posted by Laharl
in ARAWN(2019/11/3 Update) (Started by MU_CSX November 01, 2019, 08:11:59 pm
Board: Your Releases, 1.0+
Board: Your Releases, 1.0+
Zzyzzyxxさん、日本語が上手で素晴らしいです。
こちらの翻訳も可能ならばお願いします。
コマンド優先順位は知っています。
ですが、このキャラはどちらも意図的に入力する事が出来るように作っています。
MUGENの仕様では昇竜拳コマンドを優先すると、~F,D,DF,Fと入力した時のように、波動拳コマンドで終わっていても昇竜拳が出ます。(前歩きから波動拳が出せない)
波動拳コマンドを優先すれば、~D,DF,F,D,DFと入力した時のように、昇竜拳コマンドで終わっていても波動拳が出ます。(しゃがみから昇竜拳が出しづらい)
チチはhelper.cnsの記述により、~F,D,DF,Fでは波動拳が、~D,DF,F,D,DFでは昇竜拳が出せるように作られています。
is there anyway you can make an alternate cns for the bars to work in 1280x720 mode? I tried modifying it myself but I cant figure out where the bars go.
I don't know about making a completely separate cns file just to fit a resolution since I find maintaining multiples of the same file when updating quite cumbersome.
However if you want to update the positioning of the bars yourself, then just open the main cns file (Emi_K.cns in this example) and look for states 6003, 6004, and 6010. Look for any explods within those states that have the "gamewidth/gameheight" parameter in their pos and adjust them accordingly.I'm glad you're still active in this community.
Been meaning to get back into it for a while now. Still have some unfinished business.
A NEW CHALLENGER HAS APPEARED!!!!!