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Hyper Street Fighter Zero by Ehnyd (Read 38970 times)

Started by Ehnyd, August 12, 2020, 07:07:38 am
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Re: Hyper Street Fighter Zero by Ehnyd
#21  October 30, 2020, 02:03:28 pm
  • *****
  • A.K.A. NED
  • I like to draw fighting game characters...
Nice update!
Your game project is one of the more consistent I ever saw.
I'm always surprised to see 2 "Guy" on select screen, before to realize it's your OC ^^

Perhaps, you should try some scalling value for "CVS2-TYPE" characters Eagle, Maki, Blair...
with "localCoord" so they can kind of match SFA type proportions.
Last Edit: October 30, 2020, 02:06:44 pm by Nedflandeurse
Re: Hyper Street Fighter Zero by Ehnyd
#22  October 31, 2020, 06:17:49 am
  • ***
    • Peru
Hola colega Ehnyd.

He jugado la nueva actualización y me sigue gustando mucho este proyecto basado en SFA. Tengo algunos alcances que darte y si me permites sugerencias también.

Primero, unos de los personajes que prefiero de este juego, Evil/Violent Ken:

Cuando cruzas al personaje usando el "Tatsumaki Senpukyaku" no golpea:





Luego, esta es una sugerencia es sobre la tecnica especial que tiene los jefes finales, Akuma y M.Bison:



Me parece muy bien, encaja perfecto como una característica para un boss final, pero, solo como sugerencia diria que esta tecnica especial se deberia dar solo una vez por round, talvez que se active cuando el boss este con media vida. Como un ejemplo esta la tecnica de "Resurrection" de Gill que se da solo una vez en la pelea.

Un detalle en el escenario de SONSON: Las sombras de las estudiantes, creo que deberia de ser gris o algo plomo, mira este ejemplo:



Bueno, como sugerencia final esta el agregar mas personajes, bueno cuando uno juega un Mugen que uno no hace puede que de esa sensacion, como que siempre falta alguien, pero si me permites la sugerencia, por ejemplo, SFA2 tiene la version de Ken de SF2, o ¿que hay de Dark Sakura? Para no cambiar mucho la pantalla de seleccion talvez se podria acceder a ellos apretando "Start".

Bueno, me gusta mucho tu proyecto y lo juego a menudo, espero que sigan las mejoras colega y muchas gracias por compartir tu esfuerzo.
Last Edit: October 31, 2020, 08:03:26 am by Charles_2011
Re: Hyper Street Fighter Zero by Ehnyd
#23  October 31, 2020, 08:27:55 am
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    • Chile
Ned: I had reviewed that possibility to adjust the size of these characters, but I had focused on Eagle from the beginning. Since I'm not convinced, I let it be, but from what you're saying, I'll have to check that for the next update.

Charles.
EN:
1.- About the tatsumaki, I am going to review well what is happening. If the Evil version is giving bugs, it is most likely that your normal version has the same problem.
2.- The powerbar filling up suddenly, was something I noticed while playing Tekken 7 and facing Akuma in the Special Fight. I just replicated it the exact same way I saw it.
3.- The thing about the shades, I will take it into account. And certainly, I will have to apply it in other stages that have the same problem.
4.- Regarding extra characters, I had thought about it carefully, and I was going to add two more to the template, but because one of these characters is missing custom sprites (Blanka electrocuting you, and Cody/Gen/E.Honda crush you stomp) is that I had to finally discard them. In the update that follows (if you realize it) they will be added.

ESP:
1.- Sobre la tatsumaki, voy a revisar bien que es lo que ocurre. Si la version Evil esta dando fallas, lo más probable es que su version normal tenga el mismo problema.
2.- El powerbar llenandose de golpe, fue algo que noté mientras jugaba Tekken 7 y enfrentaba a Akuma en la pelea especial. Simplemente lo repliqué de la misma y exacta manera como lo ví. Además, la tecnica Resurrection de Gill es su MAX Level, motivo por el cual, solo puede activarse una sola vez por round.
3.- Lo de las sombras, lo tendré en cuenta. Y ciertamente, tendré que aplicarlo en otros stages que tienen el mismo problema.
4.- Sobre lo de personajes adicionales, lo habia pensado detenidamente, e iba a agregar dos más a la plantilla, pero debido a que a uno de estos personajes le faltan sprites custom (Blanka electrocutandote, y Cody/Gen/E.Honda aplastandote de un pisotón) es que tuve que descartarlos finalmente. En el update que le siga (si llega a darse) serán agregados.
Re: Hyper Street Fighter Zero by Ehnyd
#24  April 28, 2021, 09:05:23 am
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ENGLISH

Updated version of this fullgame (1.3, even though the game says 1.2).

What does this update contain?
-2 new characters.
-Additional stages, adding a total of 60 to choose from in VS and training modes.
-Correction of bug and others in some characters.
-Fixing damage or speeds in various attacks.
-Some characters have gained new moves.
-AI improvements in bosses.

Among other things (details in the attached TXT)

links on 1st post

ESPAÑOL

Version actualizada del fullgame (1.3, aunque el juego diga 1.2).

Que contiene esta actualizacion?
-2 personajes nuevos.
-Una buena cantidad de stages adicionales, sumando un total de 60 para elegir en modos VS y training.
-Correccion de errores en algunos personajes.
-Fixeo de daños o velocidades en varios ataques.
-Contados personajes han ganado movimientos nuevos.
-Mejoras de AI en los jefes.

entre otras cosas (detalles en el TXT adjunto)

Links en el primer post.
Re: Hyper Street Fighter Zero by Ehnyd
#25  April 28, 2021, 12:36:24 pm
  • *****
  • A.K.A. NED
  • I like to draw fighting game characters...
Good job Ehnyd.
Some feedback.

-Classic costume Chun Li tend to get black during some normal moves. (perhaps only with certain palettes)
I saw it with pink palette, using close LK and MP. (not tested more)

-some commands are very hard to do. (I usually never have a problem to do any command in mugen)
I didn't checked your code, but I think it wight be due to the "ordering" of commands in CMD
Some DP and RDP are hard to put because they seems to be in conflict with QCF and QCB
Same problem with HCF and HCB

-Karin air throw seems very rarely to flip horizontally without opponent. (I did the bug twice, but it seems very random)

-Overall character AI is a bit strange. Not sure if it's normal, but CPU almost never approach oppoenent.
Seems more like they are very very very busy attacking with random normal moves, making mugen have no chance to "complete a walk forward".
Particularly visible in watch/demo mode. You can see both CPU characters whiffing as much a s they can for several time before to even approach themselves.

That's all for now.
Again, I really love this project.
The choice of stage/music/characters etc. (all the characters looks perfectly mixed together)
My only need would be to have some more new moves for some more characters. (some of them are pretty "vanilla" compared to others)
perhaps more palettes.

Keep it up, the project is very close to the perfect one!
Re: Hyper Street Fighter Zero by Ehnyd
#26  April 28, 2021, 03:06:15 pm
  • ***
    • Peru
Hola colega, Ehnyd.

Me agrada mucho este proyecto de SFA, me parece que es de lo mejorcito que hay en cuanto a este juego. Sobre Haohmaru, toda una sorpresa desde el trailer, pero creo que en Mugen se puede romper las normas, de otra forma uno solo tendria  que jugar los juegos oficiales. Hasta Tekken lo hizo, ¿no es asi?, añadiendo a Geese y a Akuma en su roster y no solo eso, tambien les dieron historia.

Quisiera darte unos alcances sobre cosas que he notado:

En este escenario no hay musica, entre en modo "Training" dos veces y no se escucha nada:



En el caso de Gen encontre que al realizar ciertos movimientos se produce un cambio en la paleta de colores, aqui dos ejemplos:





Note algo sobre el Winner portrait de Balrog, puede que este en un error pero me parece que estuviera un tanto difuminado en comparacion a otros portraits, aqui una muestra:



Con Evil/Violent Ken al cruzar el Tatsumaki Senpukyaku no golpeas al oponente:



Con este mismo personaje al usar la patada chica estando agachado puedes encadenar hasta 8 golpes:



No se si es tu deseo dejarlo asi pero lo menciono solo por si acaso.

Tengo una sugerencia: Preferia el Stand de la version pasada de Evil/Violent Ken, no se si a otros usuarios le pase lo mismo con Evil Ryu, ¿has considerado la posibilidad de dejar dos archivos "air" para aquellos a quienes le gusta la version pasada o clasica de sus stands?

Bueno, estos serian los alcances que te puedo dar hasta el momento, se ve muy bien tu Mugen, quiero probar mas a Haohmaru me causa mucho curiosidad, gracias por tu esfuerzo y sobre todo por compartirlo.

Te felicito.
Last Edit: April 28, 2021, 06:21:16 pm by Charles_2011
Re: Hyper Street Fighter Zero by Ehnyd
#27  April 29, 2021, 05:08:12 am
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Here is a patch to fix some of the reported bugs


We go in parts.

Ned:
-What marked that bug was the issue of adding unshared palettes within the SFF. It happened with both Chun Li and Gen. In the patch file are the SFFs already corrected.
-That of the commands was the first thing I corrected in the first updates for the same reason (DP commands conflicted with the QCFs and the like). In fact, it surprises me that they still give problems, because I was testing them recently on 2 different notebooks, and from what the people who reported it to me at the time had told me, that was already solved.
-I just checked that. At the moment it is solved, but if it persists, let me know.
-I was never good at doing AIs. They were originally made on KOF characters, and I removed several things from them when I adapted them (the jumps mainly). Maybe that's why they act the way they do.


Charles ...
-The error of the music of the Stage of Mexico is due to the fact that I forgot to modify the line where the name of the track goes, since the name had changed to it.
-Gen's mistake is the same as Ned Said in Chun Li. Only in this case, I was aware of it, and did not remember to correct it until hours after uploading this update. SFF fixed in the patch I uploaded.
-The portrait of Balrog (Boxer)? It's not a mistake or anything. That is the quality of the image. I even went to the trouble of ripping it again for testing (both PSP and PSX). The end result remains the same.
-The Chains? I thought about it carefully and preferred to leave it like that.
-The Violent Ken thing (standing pose?) I had thought about it, but the sprites passed me and I couldn't resist. In any case, the same in the AIR of the same is a matter of modifying the stand animations (the same in the patch is that fix if you want to add)


ESP
Vamos por partes.

Ned:
-Lo que marcó ese error fue el tema de agregar paletas no compartidas dentro del SFF. Me pasó con ambas Chun Li y con Gen. En el archivo del parche estan los SFF ya corregidos.
-Eso de los comandos fue lo primero que corregí en los primeros updates por el mismo motivo (comandos DP entraban en conflicto con los QCF y similares.). De hecho, me sorprende que aun sigan dando problemas, debido a que estuve testeando los mismos hace poco en 2 notebooks diferentes, y por lo que me habian dicho la gente que me lo reportó en su momento, eso ya estaba resuelto.
-Acabo de revisar eso. De momento esta solucionado, pero si persiste, me avisas.
-Nunca fui bueno haciendo AIs. Las mismas estaban hechas originalmente en personajes de KOF, y eliminé varias cosas de las mismas cuando las adapté (los saltos principalmente). Quiza por eso actuan de la forma en que lo hacen.

Charles...
-El error de la musica del Stage de Mexico se debe a que olvidé modificar la linea donde va el nombre del track, ya que al mismo le habia cambiado el nombre.
-El error de Gen es el mismo que Ned señaló en Chun Li. Solo que en este caso, era consciente del mismo, y no me acordé de corregirlo sino hasta horas despues de haber subido este update. SFF corregido en el parche que subí.
-La portrait de Balrog (Boxer)? No es error ni nada. Esa es la calidad de la imagen. Incluso me tomé la molestia de ripearla de nuevo para comrpobar (tanto PSP como PSX). El resultado final sigue siendo el mismo.
-Los Chains? Lo pensé detenidamente y preferí dejarlo asi tal cual.
-Lo de Violent Ken (pose de standing?) Lo habia pensado, pero me pasaron los sprites y no pude resistirme. En cualquier caso, igual en el AIR del mismo es cosa de modificar la animaciones de stand (igual en el parche esta ese fix si quieres agregar)
Last Edit: April 29, 2021, 05:15:44 am by Ehnyd
Re: Hyper Street Fighter Zero by Ehnyd
#28  April 29, 2021, 05:52:26 am
  • ****
  • Osu!
  • Dragon Destiny Project
    • Brazil
Thanks for it. I hope you add more chars in future updates.
.
Re: Hyper Street Fighter Zero by Ehnyd
#29  April 29, 2021, 09:07:49 am
  • *****
  • A.K.A. NED
  • I like to draw fighting game characters...
Thanks for the update, I'll continue testing it!
Re: Hyper Street Fighter Zero by Ehnyd
#30  April 29, 2021, 01:25:57 pm
  • ***
    • Peru
Quote
(igual en el parche esta ese fix si quieres agregar)
Muchisimas gracias!

Note algo con Haohmaru, chequea esto:



No digo que nunca golpee en el aire usando su patada fuerte, pero en la pelea con Blanca me ocurrio algo de 3 veces.

Y hay un problema con la paleta de Killer Bee con su atuendo de Doll:









Quote
I hope you add more chars in future updates.

Sobre esta peticion tengo una sugerencia si es que lo llegas a considerar: ¿Has pensado en Decapre del autor "Tjun"? Al ser una doll de hecho podria encajar perfectamente en el juego, darle historia con Cammy y mas. Ademas que podria ser un personaje igual de exclusivo como Evil/Violent Ken.

He jugado con Haohmaru y me he divertido mucho, pude sacar su ending y si, el final me parece apropiado a la par que da un guiño interesante.

Espero que sigan las mejoras, muchas gracias nuevamente por compartir tu trabajo.
Last Edit: April 29, 2021, 02:12:18 pm by Charles_2011
Re: Hyper Street Fighter Zero by Ehnyd
#31  April 29, 2021, 06:07:42 pm
  • *
  • Powered by VRG Productions
    • Chile
Charles...

Lo de la patada fuerte aerea de Haohmaru, no es que no conecte. El frame donde esta el Hitdef, a diferencia de la patada media. es de ligera menor duracion. Por eso se ve como que no conecta la misma (la misma debe ser precisa).

En cuanto a Killer Bee (Boss), no puedo creer que se me haya pasado ese detalle por alto. A la noche voy a subir el segundo parche fixeando eso.

Y en cuanto a más personajes? He estado pensando en ello, pero de agregar, solo serian invitados... Y no, Decapre no estaba entre las opciones. Quiza podria considerarla, pero no te voy a dar falsas esperanzas.

.
Thanks for it. I hope you add more chars in future updates.

Maybe I will. I have 4 characters in mind (One of them is ready. Missing oher 3.), although all as guests (like Haohmaru and Blair D.)

Thanks for the update, I'll continue testing it!

Thanks to you, for playing, and reporting those details that one overlooks.


EDIT: Here the 2nd patch fix
Last Edit: April 30, 2021, 06:08:45 am by Ehnyd
Re: Hyper Street Fighter Zero by Ehnyd
#32  April 30, 2021, 11:49:00 am
  • *****
  • A.K.A. NED
  • I like to draw fighting game characters...
sweet !
Re: Hyper Street Fighter Zero by Ehnyd
#33  April 30, 2021, 01:49:36 pm
  • ***
    • Peru
Muchas gracias Ehnyd por tu esfuerzo, espero no incomodarte con las sugerencias o correcciones que a mi parecer esten ahi.

Que sigan las mejoras colega.
Re: Hyper Street Fighter Zero by Ehnyd
#34  April 30, 2021, 09:18:21 pm
  • ******
  • The Lord of Vampire
  • Member of the Reign of Kreation
    • Brazil
    • guiaugusto20@hotmail.com
    • Skype - guiaugusto20


My playthrough with Dee Jay, very glad for the new additions and fixes Ehnyd. :)

But, i've got an issue that happend since the version 1.1
- When any character get hit during Backward Dash, the character got stuck in the air.

Also, i've got some other bugs from previous versions, don't know if they're in this new version.
- Guy's Intro Error https://streamable.com/jsf4nf
- This issue on Maki's Tengudaoshi (at 1:27) https://streamable.com/eym47d
Re: Hyper Street Fighter Zero by Ehnyd
#35  May 01, 2021, 04:16:29 am
  • *
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    • Chile
Thanks for the video. Watching that gamplay I realized that I missed a great detail with DJ. I'm also going to have to level some of his attacks a bit.

Now, about the Back Dash, I admit that I was somewhat lazy in that detail that I still do not see. I'm going to review what can be done there.

About Guy's intro, you must have been unlucky or something, because I was checking, and I didn't have that problem.

As for Maki, I wasn't aware of that mistake. Right now I'm going to get to work on it.
Re: Hyper Street Fighter Zero by Ehnyd
#36  May 01, 2021, 08:34:36 am
  • *****
  • A.K.A. NED
  • I like to draw fighting game characters...
Now, about the Back Dash, I admit that I was somewhat lazy in that detail that I still do not see. I'm going to review what can be done there.

I saw it using Dhalsim to fight CPU.
Using his long distance punches, one it reach CPU during action, and CPU was stuck in mid air.

At this time, since I cannot understand what happenend, I didn't told it.
But I'm pretty sure this is the back dash stuff. :)
Re: Hyper Street Fighter Zero by Ehnyd
#37  May 01, 2021, 01:40:51 pm
  • ******
  • ¡Ni p*ta ni santa! ¡Digo!
Ehnyd my man, it's nice to see this having a good reception. Congratulations!!

About adding chars, feel free to use my C.Viper sprites. Rose's sheet was updated to look CvS, but as this is SFZ, it may not be possible :).

Also, guest characters? Add Heihachi, so his story to Gouki could be connected :P

¡¡Mucha suerte!!
I swear there was something cool here!!
Re: Hyper Street Fighter Zero by Ehnyd
#38  May 01, 2021, 02:43:42 pm
  • ***
    • Peru
Hola colega, Ehnyd.

Te menciono nuevos detalles que he encontrado:

En Dramatic Battle paso esto con Karin, se quedo supendida en el aire durante toda la pelea:



Con Zangief continuo un efecto en marcha al ser derrotado:



Y este detalle talvez sea insignificante ya que no influye en la calidad ni en la diversión del juego pero te lo muestro de todas formas, la mención a los ganadores o hasta el texto de "Winner" se ve incompleto dependiendo de con quieres juegues en "Dramatic mode":



Esta es una petición o sugerencia sobre personajes que pudieran ser agregados aprovechando el comentario que me precede, he de recalcar que solo lo mencionare esta vez:

- Decapre (del autor "Tjun" como lo habia mencionado antes)
- Juli
- Dark Sakura
- Killer Bee con su atuendo de Doll (El personaje esta en el juego pero no es seleccionable en la pantalla de selección).

Sugerencia sobre Ryu:

¿Has considera agregar la característica patada que tiene en el SF3? El autor "Beximus" tiene un Ryu con esa capacidad en su juego "Capcom Universe - Nexus of Heroes", aqui un ejemplo:



Te dejo el video para que puedas verlo, la patada en mención se da en el min 1:49:

https://www.youtube.com/watch?v=k9XK_rU2YGo

Bueno, espero que sigan las mejores, realmente estoy disfrutando mucho de tu juego, con cada actualización se disfruta mas, me causa mucha curiosidad cuales podrían ser los nuevos personajes por venir, al menos, desde mi punto de vista Haohmaru a sido todo un acierto.

Muchas gracias nuevamente por compartir este Mugen tan completo.
Re: Hyper Street Fighter Zero by Ehnyd
#39  May 01, 2021, 08:06:55 pm
  • *****
    • tehwii@gmail.com
If I am just now seeing this thread, what links should I be downloading? There are so many download links for patches and different versions.
Re: Hyper Street Fighter Zero by Ehnyd
#40  May 01, 2021, 08:13:24 pm
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Ehnyd my man, it's nice to see this having a good reception. Congratulations!!

About adding chars, feel free to use my C.Viper sprites. Rose's sheet was updated to look CvS, but as this is SFZ, it may not be possible :).

Also, guest characters? Add Heihachi, so his story to Gouki could be connected :P

¡¡Mucha suerte!!

Hello Felo.

About Viper... While is not one of my favorite characters, if you have the Player Select, VS, Lifebar and Prologo portaits, I could consider it (if Haohmaru who is from CvS and is on the roster, I could consider. suggests the idea of ​​adding it.)
Spoiler, click to toggle visibilty


As for Heihachi, it was only for the end. I know someone has released one out there, but their sprites don't convince me.

Charles...

-Lo de Karin, voy a tener que revisar. No acostumbro mucho al Simul, asi que veré que pasó ahi.
-Trabajando en Zangief. Seguro olvidé colocar algo en los states -2 que provoca eso.
-Imagino que eso debe ser asunto del programa para que el texto no se salga de la pantalla. Veré lo que puedo hacer.
-Sobre la lista de personajes. La misma, son 4 los que tengo en mente, de las cuales sobresalen:
     *Un personaje del lado de SNK que ha aparecido en los CvS.
     *Un Shotoklon original ya existente en MUGEN, pero que quiero que sea la antitesis a mi OC.
     *Un personaje de SF1, pero actualizado como Adon, Eagle, Gen, o Birdie.
     *Algun añadido de ultimo minuto (4to slot aun no lo considero del todo)
-Esa patada de Ryu, la he visto, e incluso la estuve considerando, pero no para Ryu precisamente. Al final por un motivo que ya no recuerdo fue que la descarté.
-En cuanto a Killer Bee? Lo habia dicho antes, la version CPU es la mezcla de las 2 versiones jugables. Por lo mismo no la hice seleccionable.


Umezono...

They are with a release date in their links. The patches are all for the last version.