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Messages by Nintendo DS

    

Re: Marvel Cinematic Universe: THE END (until the next movie comes out)

 July 15, 2022, 11:33:51 PM View in topic context
 Posted by Nintendo DS  in Marvel Cinematic Universe: THE END (until the next movie comes out) (Started by Iced July 15, 2012, 03:54:44 AM
 Board: Entertainment

Spoiler: Ms Marvel tease (click to see content)

Spoiler: Ms. Marvel (click to see content)
    

Re: How do i add more slots to a screenpack?

 June 30, 2022, 07:05:51 AM View in topic context
 Posted by Nintendo DS  in How do i add more slots to a screenpack? (Started by snowy997 June 30, 2022, 01:13:30 AM
 Board: M.U.G.E.N Development Help

https://letmegooglethat.com/?q=how+to+add+more+slots+to+mugen

I mean, this is probably THE most asked question about mugen.
Anyway, you need to modify things in the system.def, more specificaly the number of rows and columns and probably the size and spacing of the cells. Really depends on the screenpack, but yeah, you're going to mess only with system.def.
    

Re: Training Grid (6 variations)

 June 25, 2022, 12:20:07 AM View in topic context
 Posted by Nintendo DS  in Training Grid (6 variations) (Started by PotS June 24, 2022, 05:47:01 PM
 Board: Your Releases, 1.0+

I love you :smitten:
I still use your old training stages to this day, mainly because they are simple and good looking, and you kept that with these new ones. Thanks for sharing!
    

Re: Star Wars Thread: The Rise of running out of witty titles

 June 24, 2022, 01:34:41 AM View in topic context
 Posted by Nintendo DS  in Star Wars Thread: The Rise of running out of witty titles (Started by Roman55 October 30, 2012, 09:02:49 PM
 Board: Entertainment

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Re: Cammy Delta Red 2022 UPDATE

 May 26, 2022, 05:55:33 PM View in topic context
 Posted by Nintendo DS  in Cammy Delta Red 2022 UPDATE (Started by Tiger-Boy February 09, 2022, 03:33:04 AM
 Board: Projects

    

Re: [PORTUGUESE ONLY] Português. Ena pá.

 May 25, 2022, 08:04:19 PM View in topic context
 Posted by Nintendo DS  in [PORTUGUESE ONLY] Português. Ena pá.  (Started by LC-DDM August 27, 2007, 01:31:55 PM
 Board: International

Sobre o inglês, no meu caso, vejo muito filme em inglês sem legenda. É ótimo pra treinar a audição já que eles falam bem rápido. Ainda prefiro ver dublado quando vou ver pela primeira vez, porém acabo vendo a versão original sem legenda se gosto bastante do filme porque já percebi uma coisa: muitas piadas e referências se perdem na dublagem. Um exemplo é nesse filme novo do Batman, um filme como esse você TEM que ver em inglês pra pegar todas as referências, o motivo disso é o vilão do filme ser o Charada, e ele deixa as charadas em inglês, geralmente com as respostas sendo trocadilhos. A primeira charada do filme é um trocadilho:
"What happens when you kill a liar?"
"He lies still"
Essa reposta pode ser lida com duplo sentido:
"O que acontece quando você mata um mentiroso?"
"Ele fica deitado" ou "Ele continua mentindo"
Não tem como trazer isso pra dublagem em português, quando vi o filme dublado tiveram que adaptar essa parte e o trocadilho original se perdeu.

Outro exemplo um pouco mais simples é nos filmes do Doutor Estranho. Já percebi que sempre quando fazem piada com o nome dele, acaba ficando estranho (piada não intencional :v) na versão dublada. Stephen Strange é o nome dele no original, as vezes chamando ele só de Strange. Em uma cena entre ele o miranha, eles se apresentam e acontece o trocadilho:
"I'm Peter by the way..."
"Doctor Strange"
"Oh, you're using made up names, then I'm Spider-Man."
O que é engraçado aqui é que ele fala o nome real dele, Strange. Na versão dublada trocam pra Estranho, então é como se ele realmente tivesse usando um nome de super-herói.

Além disso, também vejo muito vídeo no youtube em inglês e, no caso de ler/escrever, participo de vários servidores gringos no discord, uma das minhas melhores amigas é nativa dos EUA e eu sempre converso com ela em inglês, entre outras coisas. Querendo ou não acabo absorvendo bastante o idioma, chega uma hora que você nem sente mais diferença, se torna algo natural.



Enfim, sobre o "diário", saquei, quer deixar tipo um legado (?). Como eu disse, sou a favor do compartilhamento de informação, mesmo que já tenha bastante por aí. Sempre vai ter coisa que um sabe e o outro não.

Não vi a matéria, mas já imaginava que não eram japas. Sei lá, não tem muita coisa em japa nos documentos, então nem me passou pela cabeça isso. Vou dar uma olhada na matéria.
    

Re: DS Requests: some Shiyo Kakuge stages / edits

 May 25, 2022, 05:06:05 PM View in topic context
 Posted by Nintendo DS  in DS Requests: some Shiyo Kakuge stages / edits (Started by Nintendo DS September 20, 2019, 11:58:48 AM
 Board: Requests

    

Re: DS Requests - some Shiyo Kakuge stages / edits

 May 20, 2022, 08:12:41 AM View in topic context
 Posted by Nintendo DS  in DS Requests: some Shiyo Kakuge stages / edits (Started by Nintendo DS September 20, 2019, 11:58:48 AM
 Board: Requests

So I have seen edits of some Tatsu / Shiyo Kakuge stages here and there, but can't find them. To be more specific:
1. An edit of Geese Tower with a palette that is more close to the source stage, instead of the lighter palette from Shiyo's onedrive;
2. An edit of Final Fight Bay Area, a day version with blue sky instead of a sunset;
I don't know who made those tho. And while I'm here, I also would like to ask for the Training stage also by Shiyo Kakuge, the original one since this is not in his onedrive folder.

If anyone can hand me those I'd be very thankful. ;D
    

Re: [PORTUGUESE ONLY] Português. Ena pá.

 May 20, 2022, 05:34:15 AM View in topic context
 Posted by Nintendo DS  in [PORTUGUESE ONLY] Português. Ena pá.  (Started by LC-DDM August 27, 2007, 01:31:55 PM
 Board: International

Eu sempre quis fazer um tutorial bem completinho de mugen. Tanto em forma de texto como usando alguns exemplos em vídeo para uma melhor visualização. O problema é que muito do que eu tentaria explicar já está nos documentos, é questão de ler... as pessoas não aprendem porque tem preguiça de ler, querem ir fazer personagem avançado sem antes saber o básico.

"Ai mas tá tudo em inglês e eu não sei inglês"
Hoje em dia, é imprescindível saber inglês, toda informação chega sempre primeiro na gringa, logo se você não sabe inglês já é um baita atraso. Além disso, tradutores existem, não são perfeitos mas quebram um galho. No caso de mugen, eu diria até que é muito mais fácil de aprender do que outros programas e linguagens. O arquivo CNS é bem autoexplicativo, 90% do que você lê ali você consegue deduzir o que faz sem precisar pensar muito.

Enfim, sobre eu querer fazer o tutorial, o que me faltou pra fazer o tutorial foi tempo e principalmente vontade. Eu tenho um pequeno defeito de desistir muito fácil, eu planejo várias coisas que muitas vezes não vão pra frente, eu até começo mas desisto no meio por falta de incentivo ou porque acho que no final vai virar uma coisa que ninguém liga muito. Já tem vários tutoriais por aí, a maioria em inglês, mas já vi alguns do Ilusionista e do DarkSideJoe em português, e devem ter mais que eu não conheço, e mesmo assim sempre tem gente perguntando coisa ali e aqui.

Mesmo assim, se você quiser mesmo fazer algo assim, eu apoio! Com certeza você deve saber coisas que eu não sei, e é sempre interessante compartilhar conhecimento. Boa sorte!
    

Re: Stage Rugal (2002) Released

 May 16, 2022, 12:16:17 AM View in topic context
 Posted by Nintendo DS  in Stage Rugal (2002) Released (Started by TopMugen May 15, 2022, 09:41:29 PM
 Board: Your Releases, 1.0+

    

Re: Question about CVS style sprited characters

 May 05, 2022, 11:38:37 PM View in topic context
 Posted by Nintendo DS  in Question about CVS style sprited characters (Started by Diek Stiekem May 05, 2022, 03:55:54 PM
 Board: Requests

I don't get what you mean by SF Alpha sprites not meshing well with CvS since in the original CvS/CvS2 they reused many of the alpha sprites...
I don't know if you ONLY want edited sprites for the characters you mentioned, or if you want them with whatever style the sprites are but with CvS/PotS gameplay.
    

Re: Ryu and Ken by Beterhans

 May 03, 2022, 05:07:58 AM View in topic context
 Posted by Nintendo DS  in Ryu and Ken by Beterhans (Started by WastedCoder April 11, 2022, 03:22:17 PM
 Board: Requests

Mugen content should NEVER be monetized in the first place. The only form of getting money from it that I think is ok is comissions. In this case, taking assets from other authors (not to mention the characters being property of a big company) makes it even worse. Even if you made everything youself (sprites, sounds, code), if you really want to profit, you're better off producing an indie game.
    

Re: The Chaos Dimension Night

 April 30, 2022, 03:37:41 PM View in topic context
 Posted by Nintendo DS  in The AuMiO VXC Stage thread (Started by AuMiO VXC February 03, 2022, 01:18:43 PM
 Board: Edits & Addons 1.0+

Video unavailable / private.
    

Re: Street Fighter All-Stars - Version 1.0

 April 30, 2022, 03:41:26 AM View in topic context
 Posted by Nintendo DS  in Street Fighter All-Stars - Version 1.05 (Started by RagingRowen April 29, 2022, 12:20:54 AM
 Board: Your Releases, 1.0+

    

Re: Gundam War Lifebars

 April 28, 2022, 11:09:35 AM View in topic context
 Posted by Nintendo DS  in Gundam War Lifebars  (Started by xerf84 April 28, 2022, 06:29:08 AM
 Board: IKEMEN Releases

[img] image link [/img] to be more specific.
Also a suggestion, use imgur, the image links from DA are ridiculously big.
    

Re: Can I check the pausetime of a hitdef?

 April 28, 2022, 11:05:13 AM View in topic context
 Posted by Nintendo DS  in Can I check the pausetime of a hitdef? (Started by N0BIE April 28, 2022, 10:53:49 AM
 Board: M.U.G.E.N Development Help

Don't know if it's useful for you but "HitPauseTime" exists. It starts at the value you set and decreases every tick, when it reaches 0, the pause is over.
    

Re: onedrive problem

 April 15, 2022, 05:14:33 PM View in topic context
 Posted by Nintendo DS  in onedrive problem (Started by oraora? April 15, 2022, 05:09:40 PM
 Board: Off-Topic Help

I'd ask you to share the link to the file you're trying to download, for convenience. :)
    

Re: All stages updated to Mugen 1.0

 April 15, 2022, 03:39:48 PM View in topic context
 Posted by Nintendo DS  in All stages updated to Mugen 1.0 (Started by PotS April 14, 2022, 06:45:20 PM
 Board: Your Releases, 1.0+

What information about a stage do people need before downloading it?

Usually just a preview, mugen version and resolution works. It's cool to also put what game the stage comes from, just for the sake of information. :P
    

Re: intro selection not working.

 April 15, 2022, 01:00:00 PM View in topic context
 Posted by Nintendo DS  in intro selection not working. (Started by Momotaro April 15, 2022, 11:48:38 AM
 Board: M.U.G.E.N Development Help

Since 190 is de decider, you should use it like this:

[State 5900, Intro Decider]
type = ChangeState
trigger1 = RoundNo = 1
value = 191 + (random%2)
    

Re: bot report 2016 - skynet's invasion has begun

 April 15, 2022, 12:39:14 PM View in topic context
 Posted by Nintendo DS  in bot report 2016 - skynet's invasion has begun (Started by Titiln August 31, 2010, 06:32:38 PM
 Board: Feedback