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Messages by Rurouni

    

Re: [PORTUGUESE ONLY] Português. Ena pá.

 August 05, 2020, 03:56:19 AM View in topic context
 Posted by Rurouni  in [PORTUGUESE ONLY] Português. Ena pá.  (Started by LC-DDM August 27, 2007, 01:31:55 PM
 Board: International

Ryou, esse lance de slots extras com transparência é bem limitado, considerando o limite de cores, você provavelmente não vai poder usar livremente. Por outro lado, no IKEMEN Go você tem algo mais interessante e funcional:
https://github.com/K4thos/Ikemen_GO/wiki#sctrlnew_remapsprite

É meio surpreendente que após anos discutindo sobre possíveis novas implementações para o MUGEN se a Elecbyte voltasse, alguns caras cansaram de esperar e começaram a "tocar o barco" eles mesmos através de engenharia reversa e a comunidade meio que ignorou. Obviamente não é que haja algum tipo de obrigação em apoiar, mas hoje finalmente a possibilidade de ter novas ferramentas é real. Vai entender...
    

Re: IKEMEN Video Thread

 August 05, 2020, 03:45:11 AM View in topic context
 Posted by Rurouni  in IKEMEN Video Thread (Started by 2Dee4ever September 13, 2014, 04:49:42 AM
 Board: Ikemen General Discussion and Help

Bumping the thread because here is the right place.


New feature of IKEMEN Go used here "px.value", works for Life and Power gauges.
Quick lifebar edit of PlasmoidThunder's. Such lifebar works as a regular one, no new codes for chars to do that.
    

Re: Does this thing exist?/who is the author?/etc. thread.

 August 03, 2020, 10:34:15 PM View in topic context
 Posted by Rurouni  in Does this thing exist?/who is the author?/etc. thread.  (Started by Messatsu August 26, 2007, 08:29:40 PM
 Board: Requests

Do you guys know a stage/screenpack that would have a fire animations that has a shape close to it? (Like flame towers - Hi-res)


And would you know where I could get good fightfx/hitsparks?
Spoiler: I already have: (click to see content)
    

Re: [PORTUGUESE ONLY] Português. Ena pá.

 August 03, 2020, 10:17:33 PM View in topic context
 Posted by Rurouni  in [PORTUGUESE ONLY] Português. Ena pá.  (Started by LC-DDM August 27, 2007, 01:31:55 PM
 Board: International

DS, claro que conhecimento se adquire buscando. Quando me refiro a ser casual e não conseguir fazer um char, é que fica mais difícil de reproduzir a sensação de fazer algo "certo" pela falta de noção que um jogador experiente tem ao saber ler as entrelinhas. À vezes leio o feedback que o pessoal dá em um char e penso "mas que diabo disso é aquilo". Parece uma língua anciã extinta. :')
Estava assistindo a uns vídeos tutoriais do Ryon no fim de semana. Quando chegou nessa parte:
Quote
type    = S
movetype= A
physics = S

Eu saí pra comprar cigarro e não voltei. Eu já vi gente rindo de como isso é fácil. Eu sei que é o básico do básico, mas quando você sabe... :v
Vou ver se tento mais uma vez depois.
    

Re: [PORTUGUESE ONLY] Português. Ena pá.

 August 02, 2020, 07:10:40 PM View in topic context
 Posted by Rurouni  in [PORTUGUESE ONLY] Português. Ena pá.  (Started by LC-DDM August 27, 2007, 01:31:55 PM
 Board: International

. É, Ryou, esse lance de separação de cores é realmente uma coisa muito bacana. Jogos indies estão começando a mostrar o quanto isso é interessante e pode trazer resultados incríveis. É o mais próximo que o 2D poder ter em "roupas alternativas". Eu sei de ao menos 2 jogos indies que usam isso, o atrasadíssimo e problemático Trajes Fatais e Fight'n' Rage.
. Sobre o que você falou sobre outros slots de transparência e assimetria, tem uma discussão sobre isso aqui:
https://mugenguild.com/forum/topics/asymmetry-transformations-and-costume-changes-are-possible-mugen--182052.0.html
Mas o limite inicial da paleta de cores do personagem deve ser 16, então não vale a pena.
Alguém citar você por algo que você fez para MUGEN? "O char não é teu, é nosso." *Hino comunista intensifica*
. Sobre hospedagem, tem o Blogger que é fácil de mexer e não tem ads e os arquivos eu upo no Mediafire. Ele tem ads, mas aí é o MD ganhando o dele (o que é outra história). Aliás para mim, o Mediafire é o melhor servidor gratuito que tem.
. Rapaz, eu tenho tentado me animar para aprender a criar personagens mas acho que é quase impossível para um jogador casual. Eu comecei a ler e ver um vídeos tutoriais... e hehehehe... :') Ainda não desisti, mas...
. Voltando à questão de transformação, você já experimentou o Ikemen Go?
    

Re: [PORTUGUESE ONLY] Português. Ena pá.

 August 02, 2020, 03:38:22 AM View in topic context
 Posted by Rurouni  in [PORTUGUESE ONLY] Português. Ena pá.  (Started by LC-DDM August 27, 2007, 01:31:55 PM
 Board: International

Pois é, foi mais um que eu falei pra não usar shrtfly nos links.
Entendi, ele só queria acabar com a competição. "Eu posso roubar, você não." :lol:
Daí a expressão "os políticos refletem a sociedade".




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Re: [PORTUGUESE ONLY] Português. Ena pá.

 August 01, 2020, 11:45:14 PM View in topic context
 Posted by Rurouni  in [PORTUGUESE ONLY] Português. Ena pá.  (Started by LC-DDM August 27, 2007, 01:31:55 PM
 Board: International

Ameaçou família? Aí o buraco é mais embaixo, a galera esquece quem vai matar, em muitos casos, é quem morre.
Mas tem ladrão de tudo o que é tipo. Isso me lembra o que a gente conversou ano passado, o cara pegou o projeto do Aoshi e meu, utilizou todos os extras que eu fiz, reupou tudo num pacote e chamou de versão "2019". Mas ele deu os "créditos". Porra! Se descaracterizar um projeto alheio com todo o conteúdo extra que um integrante deste mesmo projeto fez e tenta passar como algo novo também não é roubo...
Aprendi a lição ao menos. É só não lançar mais coisas novas, principalmente de Rurouni Kenshin, resolvido.

Agora... MUGENMundo denunciando? Sério?
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E a "ética" entre colegas de profissão?
    

Re: [PORTUGUESE ONLY] Português. Ena pá.

 August 01, 2020, 07:59:05 PM View in topic context
 Posted by Rurouni  in [PORTUGUESE ONLY] Português. Ena pá.  (Started by LC-DDM August 27, 2007, 01:31:55 PM
 Board: International

Não adianta muito bater de frente com esse cara e divulgar uma galera que faz pior. Porque pior que ladrão é ladrão dissimulado.
Manter os créditos mas lucrar em cima é atestado de cara-de-pau, basicamente "tô roubando desse pessoal".
Em um dos teus vídeos eu vi o tal de "Imperial" xingar um cara e dizer que MUGEN deveria ser gratuito... Porra, mas ele mesmo mete Adfly nos links. Um cara até respondeu ao comentário dizendo que ele faz o mesmo.
É no mínimo ingenuidade achar que ficar fazendo vídeos sobre isso vai resolver algo, inibi uma meia dúzia de vagabundos, no máximo. E o cara te ameaçar? No computador, todo covarde vira Rambo.
    

Dream Rematch MUGEN Screenpack (1.0/1.1) by Link FF

 July 31, 2020, 11:56:10 PM View in topic context
 Posted by Rurouni  in Dream Rematch MUGEN Screenpack (1.0/1.1) by Link FF (Started by Rurouni July 31, 2020, 11:56:10 PM
 Board: Found Releases 1.0+



Author says:
Quote
The screenpack works in MUGEN 1.0 and 1.1 but the lifebar is only for version 1.1, do not try to use it in mugen 1.0 or it will bug your game.

Links:

DRM Lifebar (MUGEN 1.1 - 1280x720)
http://www.mediafire.com/file/4kve4bilmyudddr/DRM_Lifebar.rar/file

DRM screenpack (MUGEN 1.0 and 1.1 - 1280x720)
http://www.mediafire.com/file/f6wfwe5d8cskwc9/DRM_Screenpack.rar/file

DRM Complete (Screenpack + lifebar - MUGEN 1.1)
http://www.mediafire.com/file/yx7e7sylb6x8vsv/DRM_SCREENPACK_Completa.rar/file
    

Re: [PORTUGUESE ONLY] Português. Ena pá.

 July 31, 2020, 11:23:42 PM View in topic context
 Posted by Rurouni  in [PORTUGUESE ONLY] Português. Ena pá.  (Started by LC-DDM August 27, 2007, 01:31:55 PM
 Board: International

Vou jogar algo aleatório aqui. Seja lá como o algoritmo do Youtube trabalha, ele me recomendou um vídeo comparando o Seth do SFV usando os poderes copiados com os donos originais das habilidades e acabou me lembrando disso:

- WIP do Drex
https://mugenguild.com/forum/topics/cvs-styled-rogue-160648.0.html
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- WIP do Rajaa
https://mugenguild.com/forum/topics/rogue-v2-140021.0.html

Saudades dessa época, menos ladrões e mais trabalhos criativos acontencendo. :')
Enquanto as sprites do Drex são lindas, o Rajaa estava usando as originais e adicionando muitas novas habilidades.
Pena que nem um dos dois trabalhos vingou.
    

Re: Capcom vs The World '20 Update by SeanAltly

 July 27, 2020, 09:02:12 PM View in topic context
 Posted by Rurouni  in Capcom vs The World '20 Update by SeanAltly (Started by Sean Altly June 09, 2020, 01:18:53 AM
 Board: Projects

I never played Power Stone, but I can relate to people who want a beloved franchise seeing more attention, so I say go for it, only good can come out of this.
I felt that.


Sean, just out of curiosity, did you ever think about converting portraits to pixel art?
    

Re: The CS Discussion Thread

 July 20, 2020, 02:03:37 AM View in topic context
 Posted by Rurouni  in The CS Discussion Thread (Started by Froz August 14, 2013, 06:40:53 AM
 Board: Sprite Projects

Looking for characters in POTS style, I found a Mech Hisui and started a color separation, including the lines on her face in order to have the look closer to her artwork.


But after a few sprites and seeing the incredible amount of frames, I gave up. It would take at least 2 months to complete this. No wonder MB characters don't have cs. :')

    

Re: How to disable special intros in Simul Mode

 July 18, 2020, 08:03:54 PM View in topic context
 Posted by Rurouni  in How to disable special intros in Simul Mode (Started by Rurouni July 17, 2020, 09:16:24 PM
 Board: M.U.G.E.N Development Help

Thank you, DS. Now the generic intro plays in Simul Mode.
But there is still a problem to solve - the scenarios:
1 Saitou x 2 Shishios
2 Saitous x 1 Shishio


After read code from other author's chars and tried a few variations, I figure it out.
Thank you, Nep and DS.
    

Re: How to disable special intros in Simul Mode

 July 18, 2020, 12:14:18 AM View in topic context
 Posted by Rurouni  in How to disable special intros in Simul Mode (Started by Rurouni July 17, 2020, 09:16:24 PM
 Board: M.U.G.E.N Development Help

Thank you, but I tried and I surely did something wrong. What happened was all intros were disabled in Simul Mode.
I choose only Saitou (single) and 2 Shishios (simul), the result was Saitou performing the special Intro while the Shishios were just waiting (without the generic intros).

Since I posted their intro codes in the first post, I'll post Saitou's State 5900 here:

Saitou's state 5900:
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And I did this:
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Shishio's state 5900
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I did this:
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How to disable special intros in Simul Mode

 July 17, 2020, 09:16:24 PM View in topic context
 Posted by Rurouni  in How to disable special intros in Simul Mode (Started by Rurouni July 17, 2020, 09:16:24 PM
 Board: M.U.G.E.N Development Help

Well, I have no knowledge about character creation/editing, so I would like to know if there is a code that can be used to disable special intros in Simul Mode from various characters by copying and pasting (and editing the values of the animations/states) in the cns of each character. By special intro, I mean intros where 2 characters interact with each other.

For example, here is the code for 2 characters that I want to do this:

Saitou's:
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Shishio's:
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Thank you for your assistance.
    

Re: The CS Discussion Thread

 July 17, 2020, 01:50:16 AM View in topic context
 Posted by Rurouni  in The CS Discussion Thread (Started by Froz August 14, 2013, 06:40:53 AM
 Board: Sprite Projects

    

Re: Contributor Suggestion Thread

 July 16, 2020, 09:26:45 PM View in topic context
 Posted by Rurouni  in Contributor Suggestion Thread (Started by Cybaster September 03, 2007, 09:26:13 AM
 Board: Feedback

@Eiton, for his contributions:
Chars, sprite rips and an air tool.
    

Re: MUGEN Video thread

 July 12, 2020, 08:04:02 PM View in topic context
 Posted by Rurouni  in MUGEN Video thread (Started by c001357 September 27, 2008, 11:24:14 AM
 Board: M.U.G.E.N Discussion

Available in the lastet build (0.95), however the build was removed due to a slowdown problem during the 2nd round winpose that some users experienced.
    

Re: MUGEN Video thread

 July 12, 2020, 07:33:26 PM View in topic context
 Posted by Rurouni  in MUGEN Video thread (Started by c001357 September 27, 2008, 11:24:14 AM
 Board: M.U.G.E.N Discussion

Some new features of IKEMEN Go

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Re: Does this thing exist?/who is the author?/etc. thread.

 July 10, 2020, 07:29:21 PM View in topic context
 Posted by Rurouni  in Does this thing exist?/who is the author?/etc. thread.  (Started by Messatsu August 26, 2007, 08:29:40 PM
 Board: Requests

That was fast. At first, I'm going to try some longplay on Youtube. In any case, knowing the source I'll figure it out. Thank you very much.